vastorder.blogg.se

Pdf basics of backpacking
Pdf basics of backpacking





pdf basics of backpacking

A quantitative questionnaire survey was conducted, and the LISREL was used as an analysis tool to verify the relationship between variables. This research establishes a comprehensive model to explore how the consumer landscape (LAN) affects place attachment (PAT), with attention recovery theory (ART) as a mediating variable. Developing the landscape resources of organic agricultural tourists to make them stand out and attract more tourists is not an easy task. Taiwan’s Huatung area organic agricultural tourism is an environmentally friendly type of tourism that has emerged in recent years, and more and more tourists are engaged in agricultural tourism. The offerings and demand for agritourism have increased in the past four decades as farms seek to expand and diversify their income and urban dwellers pursue a slower pace during travel. Conclui-se que o segmento backpacker é heterogéneo no seu comportamento espaciotemporal e que os seus elementos experienciam o destino urbano de forma distinta. O cruzamento da informação obtida através do alinhamento sequencial com os dados obtidos através da aplicação de um questionário, permitiu ainda explorar um conjunto de características relativas ao dia de visita e aos turistas backpackers. Foram identificados dez padrões de visita distintos tendo em conta as sequências de atividades realizadas quer no espaço, quer no tempo, e identificadas as áreas mais visitadas.

#Pdf basics of backpacking software#

Os dados georreferenciados foram ainda analisados no software ClustalG que procedeu ao alinhamento sequencial dospercursos realizados. Os movimentos dos turistas, demonstrando que os smartphones são uma poderosa e eficiente ferramenta de recolha de dados no âmbito do turismo.

pdf basics of backpacking

Foi utilizado com sucesso uma app GPS, gratuita e de acesso livre, para rastrear Essa informação pode ser utilizada pelos gestores do destino e stakeholders locais para atraírem turistas deste segmento, tornando mais eficiente a sua estratégia de planeamento, gestão e marketing. 1) define backpackers como "viajantes predominantemente jovens em férias prolongadas, com uma preferência por alojamentos económicos, com um itinerário de viagem flexível e informal com ênfase em conhecer pessoas e em participar numa série de atividades".Įste artigo tem como objetivo principal identificar padrões de comportamento espaciotemporais de turistas backpackers de visita a um destino urbano. Neste contexto, o turismo backpacker, fenómeno relativamente recente, tem despertado a atenção de vários investigadores, quer pela sua complexidade e heterogeneidade (Cohen, 2011 Maoz, 2007 O'Reilly, 2006 Sørensen, 2003 Uriely et al., 2002), pela sua importância social e económica (Hampton, 1998 Rogerson, 2011 Scheyvens, 2002), pelas suas características culturais e etnográficas (Scheyvens, 2002 Sørensen, 2003), por questões ligadas à mobilidade (Moscardo et al., 2013) e à sustentabilidade (Iaquinto, 2015), entre outros. O aumento do número de jovens que viaja anualmente por todo o planeta (World Tourism Organization, 2016) coloca este segmento de mercado como uma das principais tendências do turismo internacional. It is also important to increase awareness of the possible wide-ranging negative effects of risk-taking behaviors during backpacking trips. The implications of the findings for the subjective well-being of young backpackers during their transition to adulthood include, among others, the need to help young backpackers maintain their personal and social resources as valuable assets for coping with challenges during their trips. Social support and community participation partially mediated the association between risk-taking behaviors and life satisfaction and between personal resources and life satisfaction. The findings show that personal resources, social support, and community participation were positively associated with life satisfaction, and risk-taking behaviors were negatively associated with life satisfaction. After at least one month abroad, 318 young adults (M = 23.76) answered a self-report quantitative questionnaire. Direct and indirect models were used to identify personal factors and environmental resources contributing to life satisfaction.

pdf basics of backpacking pdf basics of backpacking

The current study focused on young adults (ages 21–30), an age group for whom backpacking treks are a growing phenomenon, during their treks in the Far East and South America. Although research from a positive psychology perspective is conducted among different populations, few studies have examined the predictors of life satisfaction among young backpackers.







Pdf basics of backpacking